|
AVUI, ROMEO I JULIETA
-
autor: Josep Palau i Fabre
- direcció: Antoni Artigues
- espai escènic: Jaume Falconer
- selecció musical: Francesc Crespí
- regidoria i pentinats: Rosario González
- il.luminació i so: Xavier Mayol i Catalina Bauçà
- intèrprets: Rosario Gonzàlez, Joan Fernàndez,
Catalina Cerdó, Joan Capó, Malén Rosselló, Aina
Palou, Catalina Oliver, Marta Garau, Issac Aranda, Maria Albalat, Maria
Àlvarez, Guillem Ramon, Eugeni Martínez, ¨Bàrbara
Mora, Isabel Maria Gonzàlez, Maria Antònia Rigo, Joana Maria
Belmonte, Francesca Tous, Sílvia Pita, Catalina Barceló
- estrena: Teatre de Magisteri, Campus UIB, dimecres 4 de desembre
de 1996 a les 20 (290 espectadors); amb presència de l'autor. (Feta
juntament amb La més forta) (Amb presència de l'autor)
- sinopsi:
"Palau intuïa en aquell moment la transcendència de les temptatives
de fer teatre dins el teatre, de fondre les fronteres entre la ficció
i la realitat a través de la creació de diversos nivells de
representació en l'escenari. Palau exposa aquesta teoria a través
de la metàfora del mirall: el teatre és un mirall, però
un mirall embruixat "que exerceix, damunt nostre, la seva suggestió,
la seva fascinació. Un mirall que ens mira i que, amb la seva força
hipnòtica, pot arribar a crear un miratge: les fronteres entre l'actor
i l'espectador poden arribar a desaparèixer o a invertir-se. Els personatges
tràgics trenquen el mirall o el travessen". (...)
A Avui, Romeo i Julieta (...) La teoria del teatre com a mirall
adquireix la seva semblança definitiva, perquè l'acció
d'Avui, Romeo i Julieta transcorre dins un mirall, que reprodueix
el capteniment dels espectadors. (...) Però la situació produeix
un "trompe-l'oeil": i si tot no fos un miratge?, i si a l'amfiteatre s'estés
representant efectivament Romeo i Julieta? (...) Els assistents a la funció
representen una peça d'extraordinària bellesa i els actors,
que ocupen el lloc d'espectadors i l'equiparen, la "confonen" amb Romeo
i Julieta. El mirall i el doble, metàfores de l'activitat teatral,
assoleixen una dimensió plàstica en el decurs de la representació
universal, la tragèdia, i obtenen un nou significat: si la tragèdia
és un gènere exemplar, el mirall permetrà als espectadors
enfilar el camí de la llibertat, com a espectadors -conscients finalment
de la natura de l'espectacle que presencien- però també com
a éssers humans. En la vida de cada persona del públic hi ha
la possibilitat de refer la ficció i de concloure-la amb un final distint,
de destruir una altra vegada la fatalitat, d'alliberar el destí de
l'home." (Julià Guillamon; reproduït al programa)
En el nostre muntatge integràrem un teatre
paral.lel amb l'explicitació, amb ombres, d'algunes imatges de Romeo
i Julieta de Shakespeare.
la més forta
autor: August Strindberg. Versió
de H. Melgren i J. Palau i Fabre
direcció: Antoni Artigues
Intèrprets: Conxa Manresa, Vicenta Tur, Àngela
Danús
estrena: Teatre de Magisteri, Campus UIB, dimecres 4 de desembre
de 1996 a les 20 (290 espectadors). (Feta juntament amb Avui, Romeo i
Julieta) (Amb presència de l'autor)
sinopsi:
un esquetx d'una gran força sobre amors, desamors; d'enveges en
el pla de la feina i en el del treball. Al pròleg, Palau i Fabre
diu: "Dels dos personatges femenins que hi intervenen, només un té
dret a la paraula i, amb tot, no es pot pas dir que sigui un monòleg.
Precisament l'interès del muntatge estarà a fer ben viva la
qualitat de "diàleg" d'aquesta tirada."
Muntatges de Mag Teatre
Pàgina presentació
MAG POESIA
|
|