L'ASSEMBLEA DE LES DONES
-
autor: Aristòfanes. Versió de Marià Villangómez
- direcció: Antoni Artigues
- dansa: Maria Antònia Font
- música coral: Baltasar Bibiloni. Música sintetitzador:
Ferran Ruiz. Arranjaments musicals: Maria Rosselló i Margalida Roca.
Col·laboració: Arnau Reinés. Músics: Ferran
Ruiz, Maria Rosselló, Margalida Roca, Joan Esteve Quetglas, Joan Ramon.
- decorat: Violant Lirola. Realització: Sebastià
Amorós i M. Antònia Martorell.
- màscares: Ferran Melià. Col·laboració:
Antònia Dolç
- maquillatge i perruqueria: Antònia Deyà i Antònia
Janer. Col·laboració: Pere Mascaró
- il·luminació: Teatre Principal
- disseny gràfic: Jaume Falconer
- col•laboracions per al muntatge: Pere Mascaró, Nati
Venegas, Pere Mulet, Pere Quetglas i Xus Castro
- intèrprets: Marina Vallcaneras, Lluís Gili,
Joana Maria Martorell, Ferran Melià, Joan Esteve Quetglas, Andreu
Nadal, Guillem Ramon, Xesca Vallespir, Carme Sicília, Joan Ramon
Mateu, Sílvia Torres, Catalina Bauçà, Violant Lirola,
Bàrbara Florit, Sònia Peñalver, Joana Maria Coll, Margalida
Nicolau, Anna Maria Escudero, Magdalena Siquier, Esperança Gamundí,
Carolina Domènec, Jero Coll, Natàlia Sans.
- cor: Margalida Llompart, Trinitat Vanrell, Patrícia
Sans, Sandra Sebastià, Margalida Nicolau, Magdalena Siquier, Esperança
Gamundí, Carolina Domènec, Jero Coll, Natàlia Sans
- estrena: Teatre Principal de Palma, dimarts 22 de novembre
de 1994 a les 22 (600 espectadors)
- d'altres representacions: Teatre de Magisteri, Palma, desembre
de 1994 (200 espectadors). Institut Berenguer d'Anoia d'Inca, 12 de gener
de 1995 (150 espectadors). Teatre Principal de Maó, gener de 1995
(150 espectadors)
- sinopsi: "Ara fa dos mil cinc-cents anys, l'atenenc Aristòfanes
va escriure les primeres
comèdies. Així com ara les comèdies solen ésser
casolanes, abans eren de temes més ciutadans, més cívics;
es dedicaven sobretot a la crítica dels governants; tant podien fer
befa de les idees com de les personalitats. (...) Els cors (generalment de
dotze integrants i la corifea), tan importants en les tragèdies -i
que foren, de fet, l'origen del teatre-. ja no tenen un paper tan important
en l'argument. La seva funció a la comèdia és més
paròdica; i també servien perquè mentrestant els actors
es poguessin canviar el vestuari. A la comèdia, les danses eren volgudament
lascives; el cor fa sovint processons fal.lofòriques, amb un gran fal·lus
a les espatles. (...) A L'assemblea de les dones (estrenada el 391
a. de C.) pot estranyar la igualtat feliç de tothom que es presenta,
a base de fer treballar els esclaus. Els esclaus a Atenes eren importants;
uns eren comprats i uns altres botí de guerra. N'hi havia, fins i
tot, que feien de cuiners, de metges o de mestres; l'esclavitud era com una
mili de per vida." (Del programa)
Una mostra de les músiques que va fer Baltasar Bibiloni
inici
Pàgina de presentació
MAG POESIA
|