a sac: manifest de la sopa d'all,
eulàlia ii, herbari, contra les sectes, carta als catalans
tres
versió d'epigrames de marcial
A sac
i jo et dic que si hi ha un déu
ha de ser un pobre infeliç,
un déu
sord, cec i mut, un imbècil donant guitzes
MANIFEST DE LA SOPA D'ALL
Per als poetes del meu temps la poesia és
un enfilall d'eufemismes per no dir les coses pel seu nom. Ens volen fer
empassar els seus pets en forma d'un confidencialisme decandit d'una grisor
uniforme o d'un dogmatisme avantgaurdista epigonal, tots dos igualment
soporífers.
Els poemes no són confessionaris.
Els lectors no som capellans.
Els poemes són objectes d'art. Cada
poema és un objecte independent.
Poesia és hibridació.
La poesia ha de ser impura.
La poesia no té manies. La poesia impura
es riu del mort i de qui el vetlla. La poesia impura se serveix igualment
de la beateria avantguardista com del classicisme carrincló.
Tots els mitjans són bons per a la
poesia impura.
En una mateixa obra poden concórrer
mitjans estètics diferents.
La impuresa dels mitjans estructura la impuresa
de les obres.
D'aquí es desprèn la impuresa
de l'estètica.
La poesia impura no reivindica cap llenguatge
estètic.
EULÀLIA II (ESBÓS)
El meu amor com la finestra al mar
el meu amor com a caiguda lliure
el meu amor, un vers que no sé escriure
el meu amor marxa d'hora i ve tard.
HERBARI
Tinc mal de cap, tot el dia que fardes,
ets el millor, i no diguem el paquet,
fa salivera a les bledes que cardes:
però no tens pebrots ni jugues net,
fuges d'estudi amb mentides covardes,
fent-te l'ofès o engegant un bolet,
perquè ets tot tu una fava que baveja
i a l'últim fa figa de pura enveja.
Un tòtil amb titola pel carrer
reüllant culs i sospesant melons
vas escudat en l'aire de no re,
les wambes Nike, les camises de tons
i ulleres negres, perquè ets un voyeur,
sols penses a sucar el rave en el fons,
perquè ets tot tu una fava que baveja
i a l'últim fa figa de pura enveja.
Escaroles humides, flors obertes,
madures pomes, patates calentes,
la pera dins de carxofes sofertes,
tenir les olives sempre contentes,
són els teus somnis, les ànsies cobertes,
ja voldria conèixer les valentes,
perquè ets tot tu una fava que baveja
i a l'últim fa figa de pura enveja.
Dius que folles com Déu, dic Déu n'hi do,
no em miris, noi, que no puc badallar,
ai que em fas mal, tens pèls al nas, minyó,
i et put l'alè, sort que en un dir "au, nen, va"
ja escups la saba, a sobre em caus rodó
i com un tronc et poses a roncar,
perquè ets tot tu una fava que baveja
i a l'últim fa figa de pura enveja.
Em piques, noi, sense afaitar el Netol,
tens panxa de prenys, les cames com canyes,
el pit replè de molsa i mans de col,
i et canten les aixelles: ¿te n'estranyes?
No em toquis la figa i posa el futbol:
deixem el llit per a les musaranyes,
perquè ets tot tu una fava que baveja
i a l'últim fa figa de pura enveja.
Au vés, pendó, que s'ha acabat el bròquil,
toca el dos, nano, i no et deixis la nota
per ta mare: "Vostè, senyora, moqui'l,
vostè li cal, li torno la pilota,
el nen s'ha equivocat de porta, toqui'l
vostè, el seu nap amb potes." Siau, marmota,
que no ets sinó una fava que baveja
i a l'últim fa figa de pura enveja.
CONTRA LES SECTES
La secta que a mi em preocupa més és
la de l'Església Catòlica. No per res, sinó perquè
és la més gran i més poderosa del món.
Sento parlar amb horror dels rentats de cervell
que solen fer les sectes als seus adeptes. Durant dos mil anys la secta
de l'Església Catòlica s'ha dedicat a rentar el cervell dels
seus adeptes i no adeptes fins a l'extrem que avui dia l'acceptem amb tota
normalitat, malgrat ser origen i culpable directa de gran quantitat de
trastorns psicològics, autoflagel.lacions i repressions absurdes.
La secta de l'Església Catòlica ha aconseguit fer-nos menjar
i pair a milions de persones en el passat i en el present una visió
distorsionada i perversa del món, contrària a tots els impulsos
més elementals i naturals.
Sento parlar amb horror de l'explotació
a què sotmeten les sectes els seus adeptes. Durant dos mil anys
la secta de l'Església Catòlica no ha dubtat davant de cap
mitjà, per cruel, brut o sanguinari que fos, per explotar els seus
adeptes i no adeptes, instaurar l'explotació brutal com a estatus
i manternir-lo a tota ultrança. Ha calgut molta sang per acabar
amb aquest estat de coses.
Sento parlar amb horror dels negocis foscos
i les estafes a què s'acostumen a dedicar els caps de les sectes,
els quals només mou, diuen, un afany de lucre. M'estalviaré
de dir per quins mitjans sense escrúpols la secta de l'Església
Catòlica ha reunit fortunes fabuloses i els luxes pomposos i ofensius
de què han gaudit els seus caps durant dos mil anys. Actualment
els alts càrrecs de la secta de l'Església Catòlica
són, com sap tothom, uns banquers més o menys relacionats
amb la màfia.
Pel que fa a aquestes organitzacions derivades
de la secta de l'Església Catòlica que constantment ens reclamen
diners apel.lant als nostres bons sentiments, no podem oblidar a qui pertanyen.
No vull dir que Càritas o Mans Unides siguin el mateix que el Banco
Ambrosiano, però si volen predicar un tipus de moral, abans que
se separin dels que menys la practiquen i la respecten. Si no, és
pura hipocresia, d'altra banda una de les pràctiques característiques
de la secta de l'Església Catòlica.
La caritat envers el que prèviament
has despullat de tota possibilitat de supervivència autònoma,
el que li has negat no el pa i la sal, sinó fins i tot els instruments
per accedir-hi, no és més que una manera de mantenir l'statu
quo, no reconèixer el dret d'aquell a qui has robat els seus béns
i continuar explotant-lo. Abans de donar-li ni una pesseta, que la secta
de l'Església CAtòlica es desfaci de tots els seus béns
arreu del món (inclosos els milers de milions en comptes secrets
suïssos) i els redistribueixi entre els necessitats, que són,
sense saber-ho, els autèntics propietaris.
CARTA ALS CATALANS
Enrecordeu-vos de Txetxènia.
Vosaltres no sou vostres, sou seus i no us
deixaran anar. Ningú no deixa anar el que és propietat seva.
La llibertat ni es pidola ni es mercadeja.
Simplement es té o no es té.
S'és lliure o s'és subjecte
i no es pot ser a mitges.
I el dia que decidiu ser lliures, que només
vol dir decidir sense demanar permís a ningú, com fan els
éssers lliures, aquell dia tindreu els tancs a la porta, perquè
sou seus.
I llavors enrecordeu-vos de Txetxènia.
DEscobrireu que esteu sols. Sereu un afer
intern i tothom us abandonarà.
I llavors, davant dels vostres morts,
llavors enrecordeu-vos de Txetxènia.
tres
NATURA MORTA III
Calavera la mare que fa sopes,
Llibre armat el pare amb mires confoses,
Orbe el germà gran que n'endreça mosses,
Rellotge el petit que les menja totes.
inici
Versió d'Epigrames de
Marcial
Riu-te de mala manera, Sextil, de qui marieta
et va dient pel món
i fes-li una botifarra.
Pro donar pel cul no et va, Sextil, ni tampoc
follar,
ni menys la boca ardent
de Vetustina t'agrada.
A tu no et va res d'això, ho reconec:
¿què és doncs?
No ho sé, però tu saps
que dues coses més queden.
Mil cops m'he tirat Cretina. ¿Em preguntes
com s'ho munta?
Fes-me cas, Marià,
més puta mare impossible.
¿Per què em dius vell cada vegada, Tais?
Ningú no és vell, Tais, per a una mamada.
Tan gran és la teva polla, Pàpil,
com la teva nàpia,
o sigui que, en trempar,
també la pots olorar.
He gaudit tota la nit d'una xicota lasciva
el vici de la qual
cap dona pot superar.
De mil postures fet pols, l'hi he demanat
com un nou:
sense fer-se pregar
al primer mot s'hi ha posat.
Vermell, rient li suplico una cosa més
perversa:
luxuriosa hi consent,
no s'hi ha pensat ni un instant.
Però amb mi era natural; no ho serà
amb tu, Èsquil, si vols
rebre també aquest do
en mesquines condicions.
LLIBRES
O res.- Argentona, L'Aixernador, 1991
A sac.- Barcelona, Ed. 62/Empúries, 1999
POEMES SOLTS
PÀGINA PRINCIPAL mag-poesia
|